Friday, March 14, 2008

TGI Friday...

Jumaat hari paling lemah sekali buat mereka-mereka yang bekerja. Apatah lagi orang macam aku yang seawal 5.30 pagi kena bangun untuk ke studio. Nasib baik baju kurung yang baru beli minggu lepas elok tergantung dalam almari. Maka, dengan kurung berlabuci lip-lap-lip-lap dan baju assasin, aku menuju ke Studio IBC dengan bantuan Public Cab.

Aku drop beberapa item yang agak kontroversial. Takut nanti tak kena dengan suasana Malaysia selepas PRU 12. Tapi cacat sikit tadi, pakej Sabah ada pulak sebut tahun 2007. Fine, aku ingatkan AP yang bertugas check dulu sebelum select apa juga item. Lagu back-up pun tak banyak. Tapi aku sempat pasang lagu Gerhana Ska Cinta dengan Bumiputra Rockers. Barulah indah pagi Jumaat yang permai ini..

Tadi aku terlepas baran pada Iesya, compere yang mengendalikan siaran Jumaat tadi. Aduh, aku menyesal sendiri. Tapi aku dan email pada dia, mohon maaf pada kedua-dua pengacara. Tak sempat nak call atau sms. Aku off hp sebaik saja tamat siaran. Malas nak layan siapa yang call urusan kerja..

Terus balik rumah. Nak masak apa pun takde melainkan mee segera juga adanya. Aku sampai dah tak lalu nak makan kat mapley, mee maggi dan juga Mc D. Tapi perut kemain lapar lagi. Order jugak Mc D. Sayangnya...aku tak lalu nak habiskan hidangan Mc Value itu. Membazir aje duit..

Ingatkan nak tido, tak mengantuk pula. Tadi macam-macam tak cukup tidur sampaikan rasa nak bangun pukul 6.00 pagi. Sudahnya aku layan internet dan bertenet di sini. Pun terasa bosan. Nak siapkan proposal yang diminta oleh client, idea pulak macam bengong. Tapi siap jugak. Bolehlah hantar screening A.B.U kot yang berlangsung kat Malaysia aje..He..he..he..Aku juga yang merasa pergi Beijing.

Bestnya Jumaat...esok Hadi balik. Aku nak ajak pergi Tesco nak beli beg travel. Bajet lari sungguh sebab adik aku kawin aritu. Mana yang termampu aku tong, aku tong aje walaupun lepas tu ting-tong aku tengok duit ringgit yang tak berapa nak cukup berjalan. Redha juga adanya..bukan untuk orang lain.

Bole ke nak hidup nie???
Nasib baik hari ini Jumaat..at least ada 3 hari yang aku tak banyak guna duit sebab terperuk aje kat rumah ini.

No comments:

Post a Comment