Tuesday, March 25, 2008

Just Being Me


Aku dah kunci jam untuk bangun pukul 5.00 pagi. Tapi bila jam berbunyi, aku masih berat untuk buka mata. Nak kata tidur lewat, jam 12.00 malam aku dah mula masuk tidur. Yakinnya aku terus berlabuh kerana aku tersangat letih seharian bekerja. Jadi, aku lewatkan bangun jam 5.30 pagi dan terus mandi bagi memulakan pagi Selasa ini.

Terus telefon Public Cab, jam 6.34 pagi. Sampai 6.50 pagi takde bunyi, aku call lagi sekali. Baru dikhabarkan tiada teksi. Hmmm...lain kali bagitau la awal-awal. Tapi aku tidak menyumpah seranah sangat sebab aku nak mulakan hari ini dengan jiwa yang tenang. Aku sms SA dan memberitahu aku mungkin lewat. Tapi tak lewat sangat pun, siaran belum bermula. Dalam perjalanan ke OB Van, selisih dengan Gee yang baru nak masuk set. Sempat aku minta beliau berjumpa aku selepas siaran sebab aku perlu bercakap dengan beliau soal kerja.

Siaran lancar..Cuma ada masalah miss-communication yang menyebabkan Lintas Langsung Hari Peringatan Polis Ke-201 yang sepatutnya bermula jam 7.50 pagi terpaksa masuk jam 8.00 pagi. Yang buat aku tambah tension, kata nak habis pukul 9.30 pagi. Rupa-rupanya seawak 9.15 pagi dah selesai. Sekali lagi, aku tidak menekan perasaan semua orang dan aku buat apa yang terdaya untuk mengisi masa senggang tadi.

Dalam slot hari ini, para pemenang kuiz Syahadah telah diundang ke studio untuk mengambil hadiah kemenangan mereka iaitu tiket ke Beijing dan tiket Umrah. Wah, seronoknya....Sebelum itu, temuramah bersama Timbalan Pengarah yang aku sayangi (sayang ikhlas, bukan bodek) Dato Adilah Shek Omar dan Pengarah Utas Travel selaku penaja utama kuiz terbabit. Alamak, ada 10 minit pulak extra time. Aku minta roll satu pakej dan kerah pengacara pergi ke set asal untuk closing. Nasib baik sempat, walaupun agak terkejar-kejar.

Selama aku menjadi penerbit SPM, aku tak pernah bercita-cita untuk pasang lagu Ramlah Ram sebagai lagu selingan atau lagu penutup. Nanti ingat aku menjaga hati suaminya pula yang sememangnya kamceng dengan aku. Tapi sebagai penghargaan kerana beliau memenangi pertandingan Hits Akhir, aku roll habis, full song. Saat itu juga aku sedar kenapa aku rasa lagu Ketentuan itu dekat dihati aku yang cedera. Yups, just being me. Ada masa happy, banyaknya sedih dan selalunya buat-buat happy.

Selesai siaran, aku dipanggil untuk jamuan ringan bersama tetamu-tetamu tadi. Hmmm...tak apalah. Aku sedikit keseganan. Mungkin kerana muka aku tak begitu indah sebab masih ada sisa sembab dan eye bag agak ketara. Aku lepak berasap dan mengacau sesiapa yang lalu lalang..Satu lagi sebab aku tak nak pergi ialah sebab nanti kakak aku seorang ini akan berkata pada Dato Adilah yang aku nie dah pandai pakai baju kurung...Dah berubah..bla...bla.bla..Aku pakai baju kurung sebab aku tak payah iron. Yup..just being me. Kalau dapat t-shirt dengan jeans pun ok. Tak kisahlah nak kata tak feminin ke, mukminin ke.

Sempat aku jumpa Gee dan Shuhaimi, pengacara pagi tadi. Aku meminta maaf dahulu sebelum bercakap. Boleh? Hmmmm...tak nak ada yang terasa lagi. Aku bagitau apa yang aku rasa dan meminta masing-masing memperbaiki apa yang patut di baiki. Kalau aku nak terangkan pun payah. Sebabnya, bukan aku yang ada di depan kamera. Jadi tips ringkas aje la..Diorang bole accept kot, i guess.

Disebabkan aku belum makan, Gee bawa aku lepak Mahbub dan aku alas perut. Itulah menu untuk tengah hari dan makan malam. Malam ini aku nak bersendiri sambil melayan DVD Scrubs. Aku dah hilang semua..Alang-alang biarlah aku mengisi kehilangan itu dan melayan emosi sambil menanti bila kala dia akan keluar dari daerah yang ber Lumut dan menghantar sms yang mampu membuatkan aku tersenyum kembali. Ah, rindu!

Just being me...Hmmmmmmmmmmmmmmmmmm.........

No comments:

Post a Comment