Thursday, March 13, 2008

Hmm...Tak Tahu

Hari nie aku malas nak datang ofis. Satu sebab aku sendiri bangun agak lambat, walaupun jam berbunyi dah banyak kali. Dua, pipi aku nie bengkak. Maybe sebab gigi bongsu baru nak tumbuh. Sakitnya rasa macam nak meraung aje..

Ingatkan nak spring cleaning, haram. Aku habiskan masa dengan melayari internet mencari informasi apa yang patut selain menonton koleksi DVD yang penuh dalam almari. Bosan juga...Nak keluar pulak terasa amatlah malas sebab semalam aku dah keluar.

Aku selongkar kotak lama yang berisi surat-surat, kad raya dan kad kiriman kawan-kawan yang mana masih ada dalam simpanan. Banyaknya dari zaman aku form 4 sampailah zaman UiTM. Tak lupa, surat-surat cinta lama yang buat aku tersenyum dan merindu ketiadaan Hadi.

Tak tahu kenapa, kali ini aku rasa lain macam sekali bila beberapa surat layangan Hadi aku ulang baca. Tak tahu juga, adakah masih relevan ungkapan kata bernafas cinta yang terpampang depan mata aku. Lama aku try digest isi kandungannya..Apa yang aku takut, aku banyaknya menghampakan Hadi dengan tindak tanduk aku dulu yang tersangatlah keras kepala dan keras hati.

Tak tahu juga, mungkinkah lompang dan vakum dalam hidup kami ini menjadikan aku begitu skeptikal sekali. Bila aku baca kembali catatan aku pada nukilan-nukilan yang lampau, barulah aku tersentak sendiri. Sepanjang tahun ini, aku melarikan diri dari kenyataan hidup. Terlalu takut dan dayus untuk berjuang dalam hidup. Semalam aku sentap lagi..Seorang kawan yang baru aku kenal mengatakan sesuatu yang agak tepat - tidak sesuai dengan pemahaman beliau yang baru saja kenal aku. Itupun tidak secara menyeluruh..

Ok..aku cuba untuk mengubahnya..paling tidak 2008 ini aku akan berusaha sehabis daya dan redha dengan apa juga keputusannya. SMS aku layangkan pada Hadi. Aku rasa, sudah tiba masanya aku buat keputusan yang wajar untuk kedua-dua belah pihak. Tapi sungguh, aku meragui keputusan aku sendiri. Hadi minta tunggu dia balik..Kemudian kita bincang apa yang terbaik untuk hidup kami.

Tak tahu la..Tapi aku yakin. The moment aku start jumpa doktor balik, kena inject, makan ubat itu dan ini, inject lagi dan lagi saban minggu consulting - aku sure jadi macam tahun lepas. Tension, helpless dan paling aku nak elak - giving up! Bukan dengan Hadi saja, dengan diri aku sendiri.


Hmmm..untuk kesejahteraan semua pihak, aku beralah sekali lagi. Tapi who knows, berapa lama aku bole terima semua benda nie? Bak kata Kak Gee, ini semua kuasa Tuhan. Ada hikmah disebaliknya - yang aku masih terus mencari.

No comments:

Post a Comment