Monday, October 8, 2007

Tension Weekend...

Merenung Masa Depan
Photo Taken By Me
Akhirnya, keputusan yang aku nanti pun dapat. Dan aku sangat kecewa dengan perkhabaran sang doktor. Duit pun dah banyak habis..Tapi bukan masalah duit yang aku sesalkan. Kegagalan proses itu sebenarnya. Sepatutnya aku redha sebab mungkin belum tersurat untuk aku berjaya dalam rawatan itu..

Setelah detik gelap itu, sebegitu juga gelapnya dunia aku...Tak ada satu benda pun yang boleh buat aku tersenyum, bergelak ketawa dan ceria. Semuanya hilang entah ke mana. Sikit-sikit salah pun aku boleh mengamuk! Kesian Hadi..berapa lama dia sanggup tahan pun aku tak tahu, dan aku tak kisah!

Aku kemudiannya keluar berbuka puasa dengan adik beradik Areen. Dia pun cakap aku banyak senyap. Aku tak tahu nak fokus apa dalam hidup ini. Kerja pun tonggang langgang dengan aku sakit hati dengan environment yang tak membina. Walaupun zahirnya aku nampak diam, tapi sebenarnya dalam kepala otak ini berserabut memikirkan beberapa benda dalam satu masa. Betul la, ada kajian perempuan nie suka fikir banyak benda dalam satu masa. Tapi bena nie bukan aku yang minta nak fikir. Dia tak hilang-hilang...Tension lagi, wic is tak baik untuk kesihatan aku sebenarnya..

Aku dah give up dengan rawatan moden. Now it is time back to basic. Cubalah rawatan apa yang patut..Berurutlah bila-bila terasa lapang.

Semalam, aku abaikan jemputan berbuka puasa Hadi dan kawan-kawan Popularnya. Aku pun kompius, nak pergi atau tak nak. Kalau pergi, aku sangap. Tak pergi macam aku tak sporting pulak..Hm...sabar aje la..

Raya pulak nak menjelang seminggu lagi. Aku semakin tertekan dengan kewangan yang makin meruncing. Bajet...bajet...

No comments:

Post a Comment