Monday, October 1, 2007

Ras Adiba Radzi

Ras Adiba Radzi
(Kredit Foto : Lee Zhang, flickr)

Hari ini aku keletihan. Semalam aku menemani Hadi ke perjumpaan HSM di rumah Odah. Sebelum itu pula aku ke klinik dan kena bius. Kebas separuh badan!

Kerja...hmm. Macam itulah juga. Aku berjaya juga siapkan dalam 6 minit bahan. Esok sambung lagi, harap-harap dapat siapkan dalam minggu ini juga. Cuma tadi masa aku ke library, aku jumpa satu CD yang sangat indah..sangat mendamaikan dan mengembalikan memori aku yang satu masa dulu penuh dengan kata-kata puitis.

Album Ras Adiba Radzi - Kasih. Aku bukannya tak ada album ini, ada tapi dalam format kaset. Yang perlu aku selongkar di rumah mama dengan harapan belum dimakan cendawan. Kalau tak silap, aku beli pada tahun 1996 sebagai tanda sokongan kepada Ras dan juga kepada pejuang lagu-lagu puisi.

Dan ketika ini, tatkala jemari menekan papan kekunci, aku begitu damai...Lagu Peraturan dan lagu Kekasih tak jemu-jemu aku mainkan. Dan aku seolah-olah berada dalam alam duniaku aku sendiri. Dunia yang cukup indah dan aman.

Aku tak berkesempatan membeli album beliau yang kedua. Walaupun jenuh aku merayau segala macam kompleks, masih gagal aku temui. Dan aku masih menaruh harapan agar ada rezeki aku untuk memiliki album tersebut.

Album Kasih.....aku ingin terus mendengar tanpa jemu. Penuh ketenangan dan penuh harapan. Lepas 2 minggu hidup aku kelam. Hari ini ada sedikit cahaya.

Esok kena pergi klinik lagi sekali...kena bius lagi. Hmmmmm...sakit!

No comments:

Post a Comment