Tuesday, October 2, 2007

Sicko!

(Areen and Me)
Photo Taken By Adaha


Semalam, aku dapat satu offline message dari seseorang yang aku tak expect, meminta favor sebagai seorang yang pernah mengenalinya selama lebih 10 tahun. Aku tiba-tiba blur setempat. Sudahnya, aku call Areen for a piece of advise. And as expected, dia pun dapat benda yang sama!

Kalau ikutkan, nak jadi reference pada orang bukannya susah sangat. Sign aje, bagi nama dan no IC. Tapi orang yang minta favor nie orang yang menuduh aku Areen macam-macam. Tak kenang sahabat la, pentingkan kerjaya dan lain-lain (malas nak ingat)!

Kalau korang, nak sign juga ke? Aku sendiri tertanya-tanya mana perginya sahabat-sahabat lain yang dia ada? Yang meluangkan masa dengan dia masa kami tidak dapat memberi masa kami. Oh, patut la...Semuanya kerja swasta..

Me and Areen both agree utk mengabaikan sahaja message tu. Anggapla YM itu tak pernah dibuka. Hadi lagi best..Kalau nak aku sign, tanya dia "why u did what u did"!

***

Tadi aku ke klinik lagi. Doktor kata tak payah kena injection, scan saja. Dia terangkan apa masalah yang aku hadapi dan aku dengan Hadi mendengar penjelasan dari sang doktor. Pesanan penaja, biasalah. Kurangkan stress, kurangkan tension dan kurangkan berat badan.

Aku sebenarnya ada rasa nak give-up..Tak buang masa dan tak buang duit.

Tapi sebagai manusia yang normal, aku kena lalui semua suratan hidup ini. Kalau orang lain pernah melaluinya dan berjaya, kenapa aku tidak!

Sicko...sicko!

No comments:

Post a Comment