Wednesday, July 21, 2010

Kembali Untuk Bagus 2


Kadangkala kembali aktif dilaman ini satu perkara yang menyakitkan. Maksud aku, aku masih lagi terkesan dengan kehilangan rakan sekerja. Duanya aku malas menyatakan betapa bebalnya berhadapan dengan mereka yang berpangkat bergantang-gantang tapi menzahirkan kebodohan secara nyata dalam setiap program/mesyuarat yang aku hadiri/terbitkan. Juga..sekali sekala emosi aku sangat serabut dengan masalah peribadi..Cumanya kala itu aku tidak mahu menghamburkan ia di sini atas kekangan tertentu.

Hari ini...sebenarnya minggu ini jalan aku dipermudahkan Allah swt. Aku tahu walaupun kadangkala aku terkhilaf, aku tidak dilupakan. Jadi minggu ini lagaknya seperti semalu yang kembang selepas disentuh, aku kembang kembali :)

Lapang masa tersisa selepas bermesyuarat ringkas dengan Sayed Munawar berkenaan Istiadat Sambutan Hari Pahlawan yang bakal aku terbitkan minggu depan membawa jejari menyelongkar Google. Aku tak tahu aku cari apa...Yang pasti, aku seperti YB yang melawat kawasan. Sampailah aku tersinggah ke satu laman blog...

Mula-mula sekadar bacaan ringan tapi dah lama tu aku macam terkejut sendiri. Rasanya, aku kenal penulis blog itu..Kami tak rapat mana tapi cukup untuk aku ingat beliau sebagai seorang abang masa aku berkerja disebuah stesyen TV swasta sekitar 2004..

Aku baca dari mula catatan sampai catatan terkini. Aku akui, aku sayu...sebabnya cerita beliau mcm gambaran perjalanan hidup aku sekarang.

Tolak emosi celaru yang aku rasa..Nyatanya aku terasa sedikit bernyawa..Tanpa sedar aku kembali untuk bagus....kali kedua. Semoga garuda yang cuba menggegar atap rumah aku fed-up dan kembali ke gunung mencari ketenangan di sana.

No comments:

Post a Comment