Tuesday, April 14, 2009

Laprop?

Aku membuka laman Facebook tanpa perasaan hari ini. Untuk pertama kalinya - tanpa perasaan. Aku tak tahu kenapa..nak kata laman aku tak meriah - teramat sangatlah meriahnya. Nak kata takde komen yang merapu, sangat banyak juga adanya. Tapi ia tak datang dari manusia yang betul-betul rapat dengan aku. Nyatanya Facebook ini membuat hubungan dengan kawan-kawan biasa bertambah rapat, walaupun sekadar di alam maya.

Hari ini aku tak buat siaran. Jadi aku langsung tak sibuk. Masa yang tersisa aku gunakan untuk membaca blog kawan-kawan, blog orang popular, blog orang perasan popular dan blog-blog lain. Bukan sekadar membaca entri yang baru...Aku selongkar dari entri hari pertama mereka mula menulis sampailah entri terkini.

Ada yang buat aku tersenyum..ada yang buat aku tertanya..ada juga yang buat aku terasa. Tapi baca ajelah sementelah dah masuk rumah orang.

Dan aku mula teringat pada Jack...
Aku teringat pada Cicak...
Aku teringat pada laprop. Hmmmm.....

Laprop?

4 comments: