Monday, February 9, 2009

Jom Mandi Sungai!


Sampai aje terus pasang khemah..
Dah lama tak mandi sungai...Alang-alang ada kat rumah macam-macam aktiviti yang adik-adik aku buat. Nak tak nak, aku ikutkan saja sebab aku jarang spend time dengan diorang. Rasanya sakit ini hikmahnya mengeratkan hubungan kami.
Air sungai yang dingin giler..
Kami lepak kat Sungai Congkak, tapi kat area rumah orang asli. Tempatnya agak tersorok, tapi air yang deras, kurang berbatu dan kawasan yang lapang untuk pacak khemah. Itu keja Aisya dan Ameera. Aku dan mama pulak terus cari pot untuk bentang tikar. Mama punya excited siap masak tempoyak udang, nasi goreng, nasi putih, keropok dan bawa flask kalau kami nak minum air panas. Selalunya plan last minute macam nie lagi best sebab excitednya lain macam.
Mama tunggu anak-anak sebelum makan..
Sebelum mandi, kami makan dulu. Ya, Tuhan...sedapnya makan dalam keadaan macam ini. Perut memang tengah lapar, suasana yang redup dan air sungai mengalir depan mata. Cuma masa aku tengah kusyuk makan tu, kena sergah dengan anak biawak - 2 kali! Memang la anak biawak tu kecik, tapi aku takut dan geli...
Khemah dah pasang, makan time!
Adik-adik mandi dan berjengga-jengga kat situ. Aku dan mama pula bercerita tentang macam-macam perkara. Dan merencana macam-macam..Nak beli durian Langat la..nak beli jeruk la..nak makan KFC la.. Oh, aku tak bleh mandi sebab air sejuk sangat. Kang terkejut pulak jantung aku. Elok-elok kuar hospital kang kena masuk balik naya aje..
Adik-adik bermandi-manda..


Sayangnya hajat nak beli durian tak tercapai. Bukannya apa..aku nie hantu durian. Kang sakit payah..Hmmm, beli KFC aje.

Apapun aku happy sebab at least ada jugak aktiviti aku sepanjang melepak di rumah mama...

p/s: Rindu pulak dengan anak-anak saudara yang lasak-lasak tu..



No comments:

Post a Comment