Friday, May 16, 2008


Pic : Bjan, E-kin, Ezelin and Me


Dah lama aku tak jumpa dengan geng sekolah menengah. Kali terakhir di Kampung Baru, tapi memori itu seakan ingat-tak ingat aje. Tanpa kehadiran Nana, kami melepak kat Setiawangsa sambil makan malam dan catching things up.

Hmmm..banyak juga yang disembangkan sambil makan-makan kat kedai Pak Ya. Seperti biasa, tanyalah perkembangan classmates yang lain. Yang dah jadi jutawan la, kisah boifren lama-lama dan juga update Cik Minyak Angin dan jadi putih. Alamak, biar betul. Dalam sakit-sakit tu aku gelak besar jugaklah mendengarkan kisah kawan-kawan yang rata-rata semuanya dah berubah.

Aku tak tahu, adakah peluang lagi untuk bergebang seperti ini lagi. Sejak aku kawin, jarang rasanya cukup korum. Selalunya aku lah yang selalu takde. Skang Nana pulak..Akan datang maybe B-jan ataupun E-kin pula akan ada sekatan untuk keluar melepak-lepak. Aku kalau ada kat Permata sure tarak hal. Walaupun status dah berubah, aku masih macam dulu. Maybe masa aje tak jumpa equilibrium untuk kami sama-sama bersatu kembali menjadi B-Benz@New-B.

Mengingatkan perjumpaan tadi, aku terasa seolah-olah aku sebenarnya masih ada dalam radius persahabatan yang utuh. Seperti 11 tahun dulu baru saja aku tinggalkan. Cuma ketidak-kerapan berjumpa membuatkan aku rasa terasing. Aku faham..Masing-masing dah kerja dan dah bawa haluan masing-masing. Ini baru 3 kawan yang betul-betul aku rapat. Geng Abakus entah apa pula ceritanya. Hmmm...aku harap ada antara jutawan Abakus yang sanggup sponsor reunion so that kami dapat sama-sama bertemu mengimbas kembali kisah silam yang gemilang dan lestari selamanya..

Dah tua rupanya aku...(Masih enggan mengaku hakikat...)

No comments:

Post a Comment