Wednesday, October 13, 2010

Oktober : Banyaknya Program Besar..

Kejap aje nak masuk pertengahan Oktober. Betul la teori aku kesibukan akan menyebabkan masa cepat berlalu. Selaras dengan cepatnya masa berlalu, maka bertambah cepatlah usia meningkat dan semakin stress aku memikirkan banyak benda aku belum capai.

Perasmian Sidang Kemuncak Wanita-Wanita Pertama 2010 selamat berlangsung. KSN Annual Lecture pun dah selesai pagi tadi. Simulation Bajet 2010 akan dibuat esok, dan petang tadi aku sudah berbincang dengan Akmal dan Syaza cara terbaik dan praktikal dalam membentuk team editorial yang semenggah. Insyaallah berjaya dengan kerjasama mereka.

Malam ini aku dah mula rasa tak sedap badan. Sebenarnya dari balik Bukit Kiara tadi aku dah mula rasa pelik-pelik. Pelik-pelik mcm rasa badan exhausted melampau, mengantuk dipertengahan hari dan suhu badan turun naik. Itu maybe sebab cuaca tak menentu.. Pernafasan rasa stabil tapi kalau aku push lagi ada potensi aku shut down seketika.

Emosi dan jiwa raga sedikit terganggu apabila masa aku baru aje nak lelap jam 12.30 tengah hari tadi aku diminta menjelaskan satu perkara - yang tak ada kena mengena dengan aku pun. Dalam mamai-mamai aku pergi juga...takde apa sebenarnya. Cuma aku tak mahu terkait dengan perkara yang aku dah surrender lama dah...

15 Oktober ini, aku akan terlibat dalam pembentangan bajet utk siaran TV1. Selepas bajet, liputan Persidangan UMNO pula. Aku memikirkan untuk mengambil 'book-off' minggu selepas program itu selesai. Tak larat rasanya 7 hari seminggu dan lagi, dan lagi tanpa henti.

***

Satu banting program raya masih ada di lobi Wisma TV. Aku rasa nak terbalikkan aje setiap kali melintas, dan terpandang wajah itu.

No comments:

Post a Comment