Wednesday, August 12, 2009

Ada Apa Dengan Unit Trust?


Ish, aku nie skeptikal amat dengan pelaburan-pelaburan nie...Insurans pun macam tu jugak. Tu sebab kalau ada orang mengintroduce benda-benda nie kat aku dengan lancar aku akan bagitau aku tak minat..

Tapi tahun lalu berbeza...Aku ke Miri bercuti dengan Hadi. Kami tinggal di rumah kawan baik aku dari zaman sekolah menengah, Adaha. Tak tahu pulak aku yang member sorang tu agent Public Mutual..

Grong..greng..pok....pek...pok..pek...apa yang terdaya, member pun mencadangkan aku turut melabur.

Ok, aku ikut sebab dia sahabat baik aku yang jadi tukang reccommend. Dengan jualan goreng pisang dan getah, aku pun masukkan apa yang ada.

****

Tup..tup.. tadi selepas 8 bulan berlalu
MAKCIK KAYO!!!!!

OKlah untuk menjadikan aku penabung tegar..rezeki Mama dan adik-adik...Syukur :)
Tapi aku masih berhutang dengan laki sendiri...nantilah saya selesaikan ya
..

3 comments:

  1. Salam..

    Saya juga agent public mutual.Sebelum jd agent,i terlebih dahulu invest..tahun 2007,dalam masa satu thn je,i untung 37%.sekarang masa yg elok untuk invest..sebab market makin pick up..beli rendah,jual masa harga tinggi.insyaallah make money dari ASB yg cuma 405% setahun.sapa2 nak invest cash / epf boleh email saya-eztismail@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Izet : saya nak tanya..mcm mana nak jadi agent PM? lepas apa yg saya buat tu menjadi, baru berani rekomen kat kawan2...rasanya dr ogos - disember tahun nie dividen bole naik lagi ke :)

    ReplyDelete