Tuesday, March 24, 2009

Malasnya Nak Menulis..


Akhir-akhir ini aku sangat sibuk Dah la sibuk, asyik sakit-sakit aje badan nie. Nak menulis pun bukan main malas lagi. Entry ini aku gagahkan juga tulis dalam keadaan kepala yang sedikit pusing. Cuaca ke? Atau memang antibodi semakin lemah?

Apa yang jadi akhir-akhir ini...Banyak! RTM pun banyak berubah dengan umat-umatnya sekali. Orang yang datang ke sini pun berubah juga macam tak pernah kenal siapa-siapa. Aku pun berubah juga, tapi minor la..tak nampak sangat kecuali aku sendiri yang perasan perubahan itu.

Aku baru balik bercuti..Percutian itu sungguh seronok tetapi aku tak bercadang menghebahkan keindahannya kepada umum. Cukuplah untuk mereka-mereka yang berada di sana saja mengenang keindahan itu.

Baru-baru ini juga aku mendapat segedebak durian runtuh. Ada yang aku belanjakan untuk membeli baju dan kasut baru. Sebahagian besarnya aku laburkan dalam unit amanah,dengan harapan pulangannya lumayan...walaupun ekonomi belum menampakkan tanda-tanda pemulihan. Masa aku bercuti, aku sempat tengok Fox TV. Hari-hari diorang buat survey pasal Obama peratus sokongan warga Amerika. Nyatanya sokongan terhadap Obama yang disangka angin perubahan semakin merosot. Jadi tanda-tanda ekonomi AS (dunia?) akan pulih dalam waktu terdekat agak tipis. Aku sendiri tak mengharapkan untung berlipat-lipat kali ganda. Tapi mana tahu, segalanya tidak mustahil...

Aku juga membeli 'permainan' untuk diri aku sendiri - yang aku gunakan setidak-tidaknya 20 minit sehari. Ok la, puas hati dengan keluaran Jepun itu. Semoga dengan bantuannya salah satu azam 2009 akan tercapai..Azam yang aku asyik carry forward setiap tahun.

Minggu ini aku akan sibuk dengan Persidangan UMNO....

4 comments:

  1. harapnya azam itu akan tercapai. kena main selalu ya :P

    ReplyDelete
  2. insyaallah akan tercapai...dapat body macam 13 pun jun juga kan :)

    tp saya nak blackberry juga :)

    ReplyDelete