Wednesday, August 13, 2008

Lintah...Eeei, Geli!


Credit Photo : http://www.leeches.biz/leeches-eczema.jpg

Tengah berlapang-lapang dada mengarang blog, tiba-tiba terasa ada seseorang berdiri di sisi. Aku masih buat tak reti. Sampailah tangan dihulur dan satu binatang gemuk kekenyangan berada diantara jejari Shuhaimi Mohamed, pengacara SPM.

'Oh, mak ngkau...!!' aku terjerit.
'Oh, takut rupanya...' Shuhaimi tersengih-sengih.
Tolong sikit..aku tak takut..Cuma rasa geli-geleman teramat sangat aje.

'Eh, macam mana nak tanggal lintah nie. Aku nak kena pergi bank kejap. Dia tak mahu tanggal sendiri' kata Shuhaimi.

Tu la...gatal tangan sangat nak mencuba segala benda yang menarik kat MAHA 2008. Nasib baik aku tak kurang hebatnya dalam sains kehidupan. Pantas aku mencapai sebatang rokok Winston Light dan aku bancuh untuk dibuat air tembakau. Terpisat-pisat lintah turun dari tangan beliau dan darah menitik tanpa henti. Selepas membalut bekas gigitan dengan 3 plaster, dia berlalu meninggalkan aku dan aku meneruskan kerja seperti biasa.

Apapun Mie..ko hutang aku RM.050!

No comments:

Post a Comment